dc.contributor.author |
CALALB, Mihail |
|
dc.contributor.author |
DABIJA, Viorel |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-13T19:16:45Z |
|
dc.date.available |
2023-06-13T19:16:45Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
CALALB, Mihail, DABIJA, Viorel. Evaluarea competențelor de învățare pe tot parcursul vieții formate în cadrul cursului de fizică din clasa a VI. În: Materialele Conferinței Științifice Internaționale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale, (concept STEAM)", ediția a 2-a. Chişinău: UST, 28-29 Octombrie 2022, pp. 383-387. ISBN 978-9975-76-411-7. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-411-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4965 |
|
dc.description |
Această lucrare este dedicată analizei înțelegerii și deprinderilor de aplicare de către adolescenții de 13 ani din mediul rural a noțiunilor de fizică după primul an de studiere a fizicii. Este arătat că mai puțin de jumătate din elevii clasei a VII înțeleg sensul mărimilor fizice învățate în clasa a VI, deși majoritatea știu unitățile de măsură pentru aceste mărimi fizice. De asemenea se evaluează interesul pentru examinarea situațiilor problemă și atitudinea elevilor față de tehnologiile digitale. S-a stabilit că mai mult de 90% din elevi ar dori să folosească instrumentele TIC la învățare și activități școlare. |
en_US |
dc.description.abstract |
This paper is dedicated to the analysis of the understanding and application skills of 13-year-old rural teenagers of physics concepts after the first year of studying physics. It is shown that less than half of the 7th grade students understand the meaning of the physical quantities learned in the 6th grade, although most of them know the measurement units for these physical quantities. The interest for problem situations and the students' attitude towards digital technologies are also evaluated. It was determined that more than 90% of students would like to use ICT tools in learning and school activities. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Deprinderi de aplicare |
en_US |
dc.subject |
Situație de problemă |
en_US |
dc.subject |
Tehnologii digitale |
en_US |
dc.subject |
Lifelong learning skills |
en_US |
dc.subject |
Application skills |
en_US |
dc.subject |
Problem situation |
en_US |
dc.subject |
Digital technologies |
en_US |
dc.title |
Evaluarea competențelor de învățare pe tot parcursul vieții formate în cadrul cursului de fizică din clasa a VI |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |