REPOZITORIU UPSC

Pedagogia educației STEAM pentru predarea - învățarea științelor reale în învățământul preuniversitar

Show simple item record

dc.contributor.author RAILEAN, Elena
dc.date.accessioned 2023-06-13T11:06:17Z
dc.date.available 2023-06-13T11:06:17Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation RAILEAN, Elena. Pedagogia educației STEAM pentru predarea - învățarea științelor reale în învățământul preuniversitar. În: Materialele Conferinței Științifice Internaționale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale, (concept STEAM)", ediția a 2-a. Chişinău: UST, 28-29 Octombrie 2022, pp. 338-342. ISBN 978-9975-76-411-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-411-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4957
dc.description Educația STEAM constituie un fenomen global de integrare a științei, tehnologiei, ingineriei, artei și matematicii cu scopul fortificării competenței de a soluționa probleme reale. Conceptul educației STEAM este cunoscut din anii cincizeci ai secolului trecut. Scopul acestui articol este investigarea modelelor educației STEAM și reprezentarea grafică în formă de hartă conceptuală a pedagogiei educației STEAM. Rezultatele obținute sunt: a) elementele pedagogiei educației STEAM (curricula educației STEAM; modelele educației STEAM; strategii cognitive, social/afective și metacognitive și b) harta conceptuală a pedagogiei educației STEAM pentru predarea-învățarea științelor reale în învățământul preuniversitar. en_US
dc.description.abstract STEAM education is a global phenomenon of the integration of science, technology, engineering, art and mathematics with the aim of strengthening the competence of life-long student to solve real problems. The concept of STEAM education has been known since the fifties of the last century. The purpose of this article is to investigate models of STEAM education and graphical representation in the form of a concept map of STEAM education pedagogy. The results obtained are: a) elements of STEAM education pedagogy (STEAM education curriculum; STEAM education models; cognitive, social/affective and metacognitive strategies) and the b) conceptual map of STEAM education pedagogy for teaching-learning real sciences in pre-university education. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Educație STEAM en_US
dc.subject Pedagogia educației STEAM en_US
dc.subject Harta conceptuală en_US
dc.subject Strategie cognitivă en_US
dc.subject Strategie metacognitivă en_US
dc.subject Strategie social/afectivă en_US
dc.subject STEAM education en_US
dc.subject STEAM education pedagogy en_US
dc.subject Conceptual map en_US
dc.subject Cognitive strategy en_US
dc.subject Metacognitive strategy en_US
dc.subject Social/affective strategy en_US
dc.title Pedagogia educației STEAM pentru predarea - învățarea științelor reale în învățământul preuniversitar en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2022
    28-29 octombrie, Chisinău

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account