dc.contributor.author |
VERINGĂ, Tamara |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-09T12:34:46Z |
|
dc.date.available |
2023-06-09T12:34:46Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
VERINGĂ, Tamara. Interdisciplinaritatea - corelarea limbajelor disciplinelor școlare. În: Materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)", vol.2: Implementarea inter/transdisciplinarităţii în procesul de predare-învăţare a fizicii şi ştiinţelor tehnice (concept STEAM) & Integrarea STEAM în procesul de studiere a biologiei, chimiei şi geografiei. Chişinău: UST, 2021, pp. 189-192. ISBN 978-9975-76-358-5. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-356-1 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-358-5 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4945 |
|
dc.description |
Dacă analizăm conceptul interdisciplinarității din perspectiva afirmației poetului filozof M. Eminescu: „Toate-s vechi și noi sunt toate.”, putem spune că, profesorii întotdeauna au făcut conexiuni interdisciplinare în predare-învățare-evaluare . Elementul de noutate este integrarea activ-participativă a elevului în demersul didactic, urmărind atingerea tuturor obiectivelor ariilor curriculare într-un context cu scopul realizării finalităților educaționale. Demersurile didactice interdisciplinare sunt orientate spre a ști, a ști să faci, a ști să fii și a ști să devii, formând elevilor competențe intelectuale, metodologice, de comunicare științifică și comportamentală/atitudinală. |
en_US |
dc.description.abstract |
If we analyze the concept of interdisciplinarity from the perspective of the statement of the philosopher poet M. Eminescu: "All are old and we are all.", We can say that teachers have always made interdisciplinary connections in teaching-learning-assessment. The novelty element is the active-participatory integration of the student in the didactic approach, aiming to achieve all the objectives of the curricular areas in a context in order to achieve the educational goals. The interdisciplinary didactic approaches are oriented towards knowing, knowing how to do, knowing how to be and knowing how to become, forming to the students intellectual, methodological competences, scientific and behavioral / attitudinal communication skills. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinaritate |
en_US |
dc.subject |
Text literar |
en_US |
dc.subject |
Conținut tematic |
en_US |
dc.subject |
Proiect de grup |
en_US |
dc.subject |
Metoda inteligențelor multiple |
en_US |
dc.subject |
Întrebări cauzale |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinarity |
en_US |
dc.subject |
Literary text |
en_US |
dc.subject |
Thematic content |
en_US |
dc.subject |
Group project |
en_US |
dc.subject |
Multiple intelligences method |
en_US |
dc.subject |
Causal questions |
en_US |
dc.title |
Interdisciplinaritatea - corelarea limbajelor disciplinelor școlare |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |