REPOZITORIU UPSC

Demonstrația – metodă de eficientizare a învățării interși transdisciplinare la lecțiile de biologie

Show simple item record

dc.contributor.author ȚÎGANAȘ, Odetta
dc.date.accessioned 2023-06-09T12:27:23Z
dc.date.available 2023-06-09T12:27:23Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation ȚÎGANAȘ, Odetta. Demonstrația – metodă de eficientizare a învățării interși transdisciplinare la lecțiile de biologie. În: Materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)", vol.2: Implementarea inter/transdisciplinarităţii în procesul de predare-învăţare a fizicii şi ştiinţelor tehnice (concept STEAM) & Integrarea STEAM în procesul de studiere a biologiei, chimiei şi geografiei. Chişinău: UST, 2021, pp. 183-188. ISBN 978-9975-76-358-5. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-356-1
dc.identifier.isbn 978-9975-76-358-5
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4944
dc.description Tendința de organizare inter și transdisciplinară a conținuturilor educaționale reprezintă o constantă a politicii curriculare din ultimile decenii. Disciplinele școlare nu mai sunt axate pe transmitea de teorii științifice, ci sunt ca furnizoare de situații și de experiențe de învățare și formare a competențelor. Transdisciplinaritatea fundamentează învățarea pe realitate, favorizează viziunea globală, transferul cunoștințelor și competențelor în contexte diverse de viață. Acest transfer se poate realiza într-un demers didactic bine proiectat bazat pe utilizarea de metode participative, una dintre care este demonstrația. en_US
dc.description.abstract The tendency of inter and transdisciplinary organization of educational contents is a constant of the curricular policy of the last decades. School subjects are no longer focused on the transmission of scientific theories, but as providers of situations and experiences of learning and training skills. Transdisciplinarity bases learning on reality, favors the global vision, the transfer of knowledge and skills in various life contexts. This transfer can be done in a well-designed didactic approach based on the use of participatory methods, one of which is the demonstration. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Transdisciplinaritate en_US
dc.subject Hartă conceptuală en_US
dc.subject Învățarea pe realitate en_US
dc.subject Metodă participativă en_US
dc.subject Participatory method en_US
dc.subject Mind-map en_US
dc.title Demonstrația – metodă de eficientizare a învățării interși transdisciplinare la lecțiile de biologie en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account