Abstract:
Ghidul vine în sprijinul psihologilor care activează în învățământul general și care doresc să-și perfecționeze pregătirea teoretică și practică în domeniul psihologiei.
Conținutul Ghidului este structurat pe 2 capitole. Primul capitol întitulat Abordări teoretico-metodologice ale asigurării asistenței psihologice în învățământul general abordează problema managementului asigurării asistenței psihologice în învățământul primar și gimnazial și a modalităților de aplicare a surselor și instrumentelor digitale în activitatea psihologului școlar din învățământ general. Capitolul II întitulat Domeniul psihocomportamental - tendințe moderne de prevenție, evaluare și intervenție psihologică în învățământul general elucidează metodologiile de asigurare a activității psihologice în sistemul de învățământ general privind depăşirea situaţiilor de criză, conflict şi risc, comportament antisocial la elevi. Totodată dezvăluie aspecte ale asigurării activității psihologice în sistemul de învățământ general prin prisma dezvoltării sferei relaționale, resurselor personale, motivaționale a elevilor.