Abstract:
Programming contests are very popular form for attracting young people to the profession of program developers. Because of the nature of these contests for long years the evaluation of the contestants’ works is performed with developed for the purpose Contest Grading Systems (GS) that spare time and eliminate evaluation mistakes. As the qualities of the contestants that are checked in a programming contest are the same with the qualities of the students that are prepared to be professional programmers are the same, GS could be successfully used in education in programming, too. In this paper we introduce GS – what they are, how they are used in evaluation of programming contest and how they could be used in education of programming. Different challenges that using of GS rise when they are used in such education are outlined and ways to cope with such system are discussed.
Description:
Concursurile de programare sunt o formă foarte populară pentru atragerea tinerilor către profesia de dezvoltatori de programe. Datorită naturii acestor concursuri de ani îndelungați, evaluarea lucrărilor concurenților se realizează cu ajutorul Sistemelor de clasificare a Concurenților (GS) dezvoltate în acest scop, care economisesc timp și elimină greșelile de evaluare. Deoarece calitățile concurenților care sunt verificați într-un concurs de programare și calitățile studenților care sunt pregătiți să fie programatori profesioniști sunt aceleași, GS ar putea fi folosit cu succes și în formarea programatorilor. În această lucrare prezentăm GS – ce sunt acestea, cum sunt utilizate în evaluarea concursului de programare și cum ar putea fi utilizate în educația privind programarea. Sunt subliniate diferitele provocări cu care se confruntă în utilizarea GS atunci când sunt utilizate în astfel de educație și sunt discutate modalități de a face față unui astfel de sistem.