REPOZITORIU UPSC

Practical premises for the pedagogical model of integrating information and communication technologies in the process of teaching-learning of biology

Show simple item record

dc.contributor.author BADARNE, Ghalib
dc.date.accessioned 2023-06-06T11:56:03Z
dc.date.available 2023-06-06T11:56:03Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation BADARNE, Ghalib. Practical premises for the pedagogical model of integrating information and communication technologies in the process of teaching-learning of biology. În: Materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)", vol.2: Implementarea inter/transdisciplinarităţii în procesul de predare-învăţare a fizicii şi ştiinţelor tehnice (concept STEAM) & Integrarea STEAM în procesul de studiere a biologiei, chimiei şi geografiei. Chişinău: UST, 2021, pp. 99-109. ISBN 978-9975-76-358-5. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-356-1
dc.identifier.isbn 978-9975-76-358-5
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4882
dc.description În lucrarea se prezintă reperele practice ale modelului pedagogic de integrare a TIC în procesul de predare-învățare a biologiei, elaborat în cadrul cercetării cu tema: Integrarea Tehnologiilor Informaționale și Comunicaționale în procesul de predare-învățare a biologiei din cadrul învățământului gimnazial din Israel. Sunt analizate instrumentele metodologice și digitale pe care le poate utiliza profesorul la lecțiile de biologie pentru predare-învățare-evaluare, dar prezentate resursele digitale ce pot fi utilizate de către elevi. en_US
dc.description.abstract The paper presents the practical landmarks of the pedagogical model of ICT integration in the teaching-learning process of biology, developed in the research with the theme: Integration of Information and Communication Technologies in the teaching-learning process of biology within middle school education from Israel. The methodological and digital tools that the teacher can use in biology lessons for teaching-learningassessment are analysed, and the digital resources that can be used by students are presented. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Teaching-learning process of biology en_US
dc.subject Information and communication technologies en_US
dc.subject Digital Portfolio en_US
dc.subject Project-Based Learning en_US
dc.subject Predare-învățare a biologiei en_US
dc.subject Tehnologii informaționale și comunicaționale en_US
dc.subject Portofoliu digital en_US
dc.subject Învățare bazată pe proiecte en_US
dc.title Practical premises for the pedagogical model of integrating information and communication technologies in the process of teaching-learning of biology en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account