REPOZITORIU UPSC

Abordarea STEAM în chimie și biologie prin prisma educației durabile

Show simple item record

dc.contributor.author GONCEAR, Corina
dc.date.accessioned 2023-05-26T07:43:39Z
dc.date.available 2023-05-26T07:43:39Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation GONCEAR, Corina. Abordarea STEAM în chimie și biologie prin prisma educației durabile. În: Conferința științifico-practică internaționlă „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediția a-10-a, 18-19 martie 2023. Vol. 2: Tendințe actuale în didactica științelor exacte. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 19-21. ISBN 978-9975-46-716-2. ISBN 978-9975-46-719-3 (Vol. 2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-716-2
dc.identifier.isbn 978-9975-46-719-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4810
dc.description.abstract The transdisciplinary approach to chemistry through STEAM projects ensures curricular integration, active learning of students, allows solving various problems, increases the realization of products and, last but not least, contributes to the formation of personality. Promoting sustainable energy, sustainability, recycling, environmental protection is becoming an integral aspect of the entire educational process. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Transdisciplinary en_US
dc.subject STEAM en_US
dc.subject Chemistry en_US
dc.subject Sustainability en_US
dc.subject Recycling en_US
dc.subject Educational process en_US
dc.title Abordarea STEAM în chimie și biologie prin prisma educației durabile en_US
dc.title.alternative STEAM approach in chemistry and biology through the prism of sustainable education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account