Abstract:
Digital tools are used to have attractive, friendly and effective lessons or for real and objective feedback. In the didactic approach it is necessary to update them. They are adapted to the educational needs of all stages of the learning process. Support platforms, populated with lessons that include attractive elements, designed or not by the teacher who uses them, but which also contain self-assessment / assessment sections to find out the level of understanding, mastery and application of the knowledge he has, they are very popular. The Moodle platform offers such support, which makes math easy, beautiful and accessible.
Description:
Instrumentele digitale sunt utilizate pentru a avea lecții atractive , prietenoase și eficiente sau pentru un feedback real și obiectiv. În abordarea didactică este necesară actualizarea acestora. Sunt adaptate nevoilor educaționale din toate etapele procesului de învățare. Platformele suport, populate cu lecții în care sunt înglobate elemente atractive, proiectate sau nu de profesorul care le folosește, dar care conțin și secțiuni de autoevaluare/evaluare pentru a afla nivelul de înțelegere, de însușire și de aplicare a cunoștințelor pe care le deține, sunt foarte în vogă. Platforma Moodle oferă un astfel de suport, care face matematica ușoară, frumoasă și accesibilă.