Abstract:
The article focuses on aspects of using different strategies to solve combinatorics problems that involve the organization of integrated learning, based on interdisciplinary and transdisciplinary. The realization of cognitive connections at the level of the Mathematics discipline, that of the Mathematics and Sciences and inter-areas curricular area is a current one in the STEM / STEAM approach. Topics in elementary combinatorics can serve as a framework for the design of different interactive, multifactorial and flexible learning situations, at the heart of the STEAM concept at all levels and levels of training. The theoretical methodological approach focused on the conception of the resultant contributes to ensuring the motivational conditions for implementation and development of the school curriculum.
Description:
Articolul vizează aspecte ale utilizării diferitor strategii de rezolvare a problemelor de combinatorică care presupun organizarea învăţării integrate, fundamentate interdisciplinar şi transdisciplinar. Realizarea de conexiuni cognitive la nivelul disciplinei Matematica, cel al ariei curriculare Matematica și Științe și inter-arii este actuală în abordarea STEM/STEAM. Subiectele vizate în problemele de combinatorică elementară pot servi canava pentru designul diferitor situații multifactoriale și flexibile, de învățare interactivă în cheia conceptului STEAM la toate treptele și nivelele de instruire. Abordarea teoretico-metodologică axată pe concepția rezultantei contribuie la asigurarea condiţiilor motivaţionale de implementare şi dezvoltare a curriculumului şcolar.