Abstract:
In this content the author presents the formation process of the entrepreneurrial competence. If the didactic strategy is based on a project, not only this process is both eficient and creative, but it also contributes to its final oroduct. The author explains the activities that are permanently professionally motivated and in which the pupil is the authentic subject of the instruction. The author emphasizes the essence of the project as a method and the correlation between the contents of the school subject and the pupils age, as well as their interests and individual psychological particulars. Learning based on projects implies the selection, processing and synthesizing of information, asking questions to conduct with the investigation, the interaction within the group, the results announcement, their correlation and the final product execution.
Description:
În acest material autorul prezintă procesul de formare a competenței antreprenoriale, ce poate fi eficient și creativ, dacă strategia didactică este bazată pe proiect, ce contribuie la realizarea unui produs final. Autorul explică activitățile în care elevul este subiectul autentic al instruirii, ce vor fi permanent motivate profesional. În acest material autorul elucidează esența metoda proiect, ce corelează conţinuturile învăţării disciplinei cu vârsta elevilor şi cu particularitățile de interes și psihologice individuale. Învăţarea bazată pe proiecte presupune selectarea de informaţii, prelucrarea şi sintetizarea acestora, formularea de întrebări care să călăuzească investigaţia și interacţiunea în cadrul grupului, comunicarea rezultatelor, corelarea lor, realizarea unui produs final.