Scopul cercetării: constă în identificarea bazelor teoretico-praxiologice, elaborarea și validarea Modelului managementului metodic modern în instituția de învățământ preuniversitar în vederea eficientizării activității.
Noutatea și originalitatea științifică constă în: Conceptualizarea Modelului managementului metodic modern (MMM) în instituția de învățământ preuniversitar din perspectiva eficientizării activității și a noțiunii de metmanager; elaborarea și valorificarea praxiologică a Tehnologiei PAM de formare a metmanagerului școlar; structurarea Matricei de identitate: indicatori de eficientizare în baza conceptului filosofic de cauză-efect; esențializarea ideii de CreFor (Grupa de creație – formare creativă). Rezultatele obținute care au contribuit la soluționarea problemei științifice: identificarea bazelor teoretico-praxiologice, elaborarea și validarea Modelului managementului metodic modern în instituția de învățământ preuniversitar, fapt care reperat valorificarea Tehnologiei PAM de formare a metmanagerului școlar, în vederea eficientizării activității instituției, direcționând procesul de formare a competenței manageriale de proiectare a cadrelor didactice.
Metmanageri Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a realizat în cadrul Universității de Stat din Tiraspol (cu sediul la Chișinău), la nivel de masteranzi aflați la studiile de master, manageri și cadre didactice din Bacău, România.
The purpose of the research: it consists in identifying the theoretical-praxiological bases, developing and validating the modern methodical management model in the pre-university education institution in order to make the activity more efficient.
The scientific novelty and originality consists in: Conceptualization of the Modern Methodical Management Model (MMM) in the pre-university education institution from the perspective of the efficiency of the activity and the notion of metmanager; the elaboration and praxeological valorization of the PAM Technology for the training of the school manager; structuring the Identity Matrix: efficiency indicators based on the philosophical concept of cause-effect; the essentialization of the idea of CreFor (Creative group – creative training). The results obtained that contributed to the solution of the scientific problem: the identification of the theoretical-praxeological bases, the development and validation of the Modern Methodical Management Model in the pre-university education institution, a fact that identified the valorization of the PAM Technology for training school metmanagers, in order to make the institution's activity more efficient, directing the process of training of the managerial design competence of teaching staff.
The implementation of the scientific results was carried out within the State University of Tiraspol (based in Chisinau), at the level of master's students, managers and teaching staff from Bacău, Romania.