Abstract:
Interdisciplinarity is a way of organizing learning content with implications for the entire curriculum design strategy, which provides a unitary picture of the phenomena and processes studied in mathematics lessons. The correlation of the mathematical contents with those from different educational disciplines contributes substantially to the realization of the students' education, to the formation and development of the thinking flexibility, of the capacity to apply the knowledge in practice, to the fixation and systematization of the knowledge. The interdisciplinary mathematical activities offer the teacher a much wider range of approaches to the objectives, which contributes to the stimulation and activation of the students.
Description:
Interdisciplinaritatea reprezintă o modalitate de organizare a conținuturilor învățării cu implicații asupra întregii strategii de proiectare a curriculumului, care oferă o imagine unitară asupra fenomenelor și proceselor studiate în cadrul lecțiilor de matematică. Corelarea conținuturilor matematice cu cele de la diferite discipline de învăţământ contribuie substanţial la realizarea educaţiei elevilor, la formarea şi dezvoltarea flexibilităţii gândirii, a capacităţii de a aplica cunoştinţele în practică, la fixarea şi sistematizarea cunoştinţelor. Activitățile matematice interdisciplinare oferă cadrului didactic o paletă mult mai largă de abordare a obiectivelor, ceea ce contribuie la stimularea și activizarea elevilor.