REPOZITORIU UPSC

Aplicarea conceptului STEAM prin X-Colony în studiul matematicii

Show simple item record

dc.contributor.author VOICA, Cristian
dc.contributor.author ALEXE, Sorin
dc.contributor.author VOICA, Consuela
dc.date.accessioned 2023-05-17T16:33:28Z
dc.date.available 2023-05-17T16:33:28Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation VOICA, Cristian, ALEXE, Sorin, VOICA, Consuela. Aplicarea conceptului STEAM prin X-Colony în studiul matematicii. În: Materialele Conferinţei ştiinţifice internaţionale "Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)", vol.1: Abordări inter/transdisciplinare în studierea matematicii (concept STEAM) & Studierea informaticii şi tehnologiilor informaţionale din perspectiva STEAM. Chişinău: UST, 2021, pp. 13-17. ISBN 978-9975-76-357-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-356-1
dc.identifier.isbn 978-9975-76-357-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4762
dc.description Lucrarea prezintă X-Colony – un joc educațional bazat pe manipularea unor figuri geometrice, proiectat în spiritul STEAM pentru elevi din ciclul primar sau gimnazial. Prin acest joc, elevii dezvoltă abilități vizuale și kinestezice prin generarea, experimentarea și anticiparea unor construcții spațiale. Activități bazate pe X-Colony au fost organizate pe parcursul unui an școlar, cu elevi din clasa a V-a, într-un program educațional ce a avut grup experimental și grup de control. În urma studiului, am constatat că programul induce efecte pozitive în învățarea geometriei și duce la îmbunătățiri semnificative în înțelegere, rezolvarea de probleme și raționamentul elevilor. en_US
dc.description.abstract The paper aims to introduce the X-Colony -- a game based on geometric manipulatives and designed in the STEAM education context for training creativity and spatial intelligence in primary and middle school students. Students engaged in this game integrate visual and kinesthetic information to experiment, learn and predict real world states. Activities based on X-Colony were implemented into a one scholar year educational program for fifth graders and tested in a case-control study. We found that the program induces positive effects in learning geometry and leads to improvement in comprehension, problem solving and reasoning. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Educație STEAM en_US
dc.subject Joc didactic en_US
dc.subject Metode de predare a matematicii en_US
dc.subject STEAM education en_US
dc.subject Didactic game en_US
dc.subject Math teaching methods en_US
dc.title Aplicarea conceptului STEAM prin X-Colony în studiul matematicii en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account