Abstract:
The paper aims to introduce the X-Colony -- a game based on geometric manipulatives and designed in the STEAM education context for training creativity and spatial intelligence in primary and middle school students. Students engaged in this game integrate visual and kinesthetic information to experiment, learn and predict real world states. Activities based on X-Colony were implemented into a one scholar year educational program for fifth graders and tested in a case-control study. We found that the program induces positive effects in learning geometry and leads to improvement in comprehension, problem solving and reasoning.
Description:
Lucrarea prezintă X-Colony – un joc educațional bazat pe manipularea unor figuri geometrice, proiectat în spiritul STEAM pentru elevi din ciclul primar sau gimnazial. Prin acest joc, elevii dezvoltă abilități vizuale și kinestezice prin generarea, experimentarea și anticiparea unor construcții spațiale. Activități bazate pe X-Colony au fost organizate pe parcursul unui an școlar, cu elevi din clasa a V-a, într-un program educațional ce a avut grup experimental și grup de control. În urma studiului, am constatat că programul induce efecte pozitive în învățarea geometriei și duce la îmbunătățiri semnificative în înțelegere, rezolvarea de probleme și raționamentul elevilor.