REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea unor competențe profesionale și transversale pentru studenții de la fizică, prin intermediul proiectelor de voluntariat

Show simple item record

dc.contributor.author UDRISTIOIU, Mihaela Tinca
dc.contributor.author SARARU, Silviu Constantin
dc.contributor.author PETRISOR, Iulian
dc.date.accessioned 2023-05-10T16:33:53Z
dc.date.available 2023-05-10T16:33:53Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation UDRISTIOIU, Mihaela Tinca, SARARU, Silviu Constantin, PETRISOR, Iulian. Dezvoltarea unor competențe profesionale și transversale pentru studenții de la fizică, prin intermediul proiectelor de voluntariat. În: Conferinţa ştiinţifico-practică cu participare internaţională "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă", Ediţia a 9-a, 19-20 martie 2022, vol. 2: Chimie. Chişinău: UST, 2022, pp. 260-266. ISBN 978-9975-76-391-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-389-9
dc.identifier.isbn 978-9975-76-391-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4715
dc.description Scopul acestui articol este de sublinia importanța implicării studenților de la Fizică în organizarea și desfășurarea unor proiecte de voluntariat care contribuie la dezvoltarea unor competențe profesionale și transversale pe care educația formală nu le poate oferi. Din perspectiva angajatorilor, sunt extrem de apreciate la absolvenți competențe precum lucrul în echipă, comunicarea la orice nivel și în toate mediile, gândirea critică, managementul de proiect, educația pentru mediu, spiritul antreprenorial, învățarea continuă și îmbrățișarea inovației și tehnologiei ca stil de viață. Din perspectiva comunității, se așteaptă de la absolvenți o gândire în beneficiul comunității, în favoarea celei la nivel individual, o adaptabilitate la nivelul provocărilor tehnologice actuale și al crizelor generate de un mediu într-o continuă schimbare. Vor fi prezentate perspective, implicații și avantaje ale dezvoltării unei rețele regionale de senzori în cadrul unor proiecte de voluntariat, focusate pe monitorizarea calității aerului. De asemenea, va fi realizată o scurtă descriere a activităților organizate în cadrul unor proiecte care aduc valoare adaugată educației formale. en_US
dc.description.abstract The aim of this paper is to highlight the importance of involving Physics students in the organization and development of volunteer projects that contribute to the development of some professional and transversal skills that formal education cannot provide. From the employers’ perspective, are highly valued at graduates’ skills as team work, communication at all levels and in all environments, critical thinking, project management, environmental education, entrepreneurship, lifelong learning and embracing innovation and technology as a life style. From the community’s point of view, it is expected for graduates to think rather for the benefit of the community than from individual perspective, adaptability to the current technological challenges and crises generated by an environment in a continuous changing. Also, a short description of the activities organized in the framework of some projects that bring added-value to the formal education will be made. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Competențe profesionale en_US
dc.subject Competențe transversale en_US
dc.subject Rețea de senzori en_US
dc.subject Monitorizarea calității aerului en_US
dc.subject Professional skills en_US
dc.subject Transversal skills en_US
dc.subject Sensors network en_US
dc.subject Air quality monitoring en_US
dc.title Dezvoltarea unor competențe profesionale și transversale pentru studenții de la fizică, prin intermediul proiectelor de voluntariat en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account