Abstract:
Research learning, realized through the implementation of the STEM approach, is a current and necessary direction for training both, students and society as a whole. The reconceptualization of traditional learning models, determined by the knowledge-based information society, tends to structure and develop a new way of thinking and closedcircuit learning motivation, which is directly found in education through research and STEM education. This article focuses on the conceptualization of research training, including the implementation of the STEM approach, and describes some applications in Chemistry classes, in accordance with the curricular provisions.
Description:
Instruirea prin cercetare, inclusiv realizată prin implementarea abordării STEM, reprezintă o direcție actuală și necesară formării atât a elevilor, cât și a întregii societăți. Reconceptualizarea modelelor tradiționale de învățare, determinate de societatea informațională bazată pe cunoaștere, tinde spre structurarea și dezvoltarea unui nou mod de gândire și motivație de învățare în circuit închis, ceea ce se regăsește nemijlocit în educația prin cercetare și educație STEM. Articolul de față este axat pe conceptualizarea instruire prin cercetare, inclusiv prin implementarea abordării STEM și descrie unele aplicații în cadrul orelor de Chimie, conforme prevederilor curriculare.