Abstract:
Education is a continuous process that takes place in the family, at school and in society. It is indispensable and ageless. As teachers, we are always co-interested in making the learning context stimulating for students. Researchbased learning as a key element of STEAM education enables us to value quality education and prepare students for life. And the motivation for research in the first place needs to be stimulated, guided and nurtured, so that students will get the necessary impetus for research with positive impact. The article includes teaching models for STEAM project-based research-based instruction in chemistry at secondary school level.
Description:
Educația este un proces continuu ce se realizează în familie, la școală și în societate. Este indinspensabilă și fără vârstă. În calitate de profesori, mereu suntem cointeresați în valorificarea contextului de învățare stimulativă pentru elevi. Anume instruirea prin cercetare ca element cheie al educației STEAM permite valorificarea educației de calitate și pregătirea elevilor pentru viață. Iar motivația pentru cercetare, în primul rând trebuie stimulată, orientată și întreținută, astfel elevii vor primi impulsul necesar pentru o cercetare cu impact pozitiv. Articolul include modele didactice de instruire prin cercetare axate pe proiecte STEAM la disciplina chimie în ciclul liceal.