REPOZITORIU UPSC

Competența de elaborare a unui demers investigativ la disciplina geografie din perspectiva educației intelectuale

Show simple item record

dc.contributor.author DUMITRAȘCU, Doina Maria
dc.date.accessioned 2023-05-04T16:40:10Z
dc.date.available 2023-05-04T16:40:10Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation DUMITRAȘCU, Doina Maria. Competența de elaborare a unui demers investigativ la disciplina geografie din perspectiva educației intelectuale. În: Conferinţa ştiinţifico-practică cu participare internaţională "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă", Ediţia a 9-a, 19-20 martie 2022, vol. 1: Biologie. Chişinău: UST, 2022, pp. 182-188. ISBN 978-9975-76-390-5. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-389-9
dc.identifier.isbn 978-9975-76-390-5
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4658
dc.description Articolul reliefează două dimensiuni de abordare a educației intelectuale în cadrul procesului de dezvoltare a competenței de investigare la Disciplina Geografie la liceeni. Sunt analizate elementele care construiesc latura cognitiv științifică a personalității elevului prin valorificarea conținuturilor programelor școlare și de asemenea, sunt recomandate activități didactice care eficientizează atingerea obiectivelor cognitive de ordin informativ și formativ. Situată la intersecția Științelor Pământului cu Științele sociale, Geografia are menirea să contribuie prin competențele școlare formate la elevi, la soluționarea problemelor globale ale omenirii. Viitorul cetățean activ și proactiv, autonom și responsabil, trebuie să dețină o gândire geografică spațială structurată pe principii științifice. Învățarea prin investigare și metodele didactice specifice aplicate în procesul de predare și învățare la Disciplinele geografice din ciclul liceal, permit atingerea calității intelectuale educaționale considerată ca un echilibru între cunoștințele științifice – ca nucleu tare al disciplinei și dezvoltarea capacităților, deprinderilor, abilităților și atitudinilor științifice ale educabililor. en_US
dc.description.abstract The article highlights two dimensions of approaching intellectual education in the process of developing investigative competence in the Geography Discipline in high school. The elements that build the cognitive-scientific side of the student's personality are analyzed by capitalizing on the contents of the school curricula and also, teaching activities are recommended that make it more efficient to achieve the cognitive objectives of an informative and formative nature. Located at the intersection of Earth Sciences and Social Sciences, Geography is meant to contribute through school skills in solving the global problems of mankind. The future active and proactive, autonomous and responsible citizen must have a spatial geographical thinking structured on scientific principles. Investigative learning and the specific teaching methods applied in the teaching and learning process in the Geographical Disciplines of the high school cycle, allow to achieve the educational intellectual quality considered as a balance between scientific knowledge - as a strong core of the discipline and the development of scientific abilities, skills and attitudes. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Didactica geografiei en_US
dc.subject Competență de investigare en_US
dc.subject Competențe școlare en_US
dc.subject Strategii cognitive en_US
dc.subject Didactics of geography en_US
dc.subject Investigative skills en_US
dc.subject School competences en_US
dc.subject Cognitive strategies en_US
dc.title Competența de elaborare a unui demers investigativ la disciplina geografie din perspectiva educației intelectuale en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account