Abstract:
This article states that in the works devoted to study the genesis of emotional-volitional sphere are presented different approaches to understanding the mechanisms of formation of emotional-volitional sphere. However, there is a position on the emotional-volitional sphere that appears as interrelated structure of the psyche and its development is determined by biological factors and social influence.
Special psychology is presented in a small number of works which are enshrined emotional-volitional sphere development problems in children with hearing impairments. In general, it is studied more and less emotional development - will, but in the past decade, interest in this issue has increased significantly. Research emotional-volitional sphere will bring a new system of education of the hearing impaired.
Description:
În acest articol se menționează că, în lucrările consacrate studiului genezei sferei emoțional-volitiv sunt prezentate abordări diferite pentru înțelegerea mecanismelor de formare a sferei emoțional-volitive. Cu toate acestea, există o poziția, cu privire la faptul că sfera emoțional-volitivă se prezintă ca structură intercorelată a psihicului și dezvoltarea ei este determinată de influența factorilor biologici și sociali.
În psihologia specială este prezentat un număr redus de lucrări care sunt consacrate problemei dezvoltării sferei emoțional-volitive la copiii cu deficiențe de auz. În general, este studiată mai mult dezvoltarea emoțională și mai puțin - voința, dar în ultimul deceniu, interesul pentru acestă problemă a crescut semnificativ. Cercetarea sferei emoțional-volitive va aduce o noutate în sistemul de educație al persoanelor cu deficiențe de auz.