Abstract:
Organizing learning situation in early childhood is an obvious requirement. The interaction with children and children harmonious development (cognitive, relational, character, moral) dependents on teacher’s communicative and relational skills. We intend to investigate the peculiarities of communicative and relational skills of staff from kindergartens. In our research we established that the communicative teacher are more resistant in conflict situation, they are more assertive, more flexible and more satisfied with their work.
Description:
Organizarea adecvată a situaţiilor de învăţare în copilăria mică reprezintă o cerinţă evidentă. Este absolut necesar ca educatorul modern să posede competenţe de comunicare şi relaţionare, deoarece de acestea depinde modul în care interacţionează cu copilul şi contribuie la dezvoltarea armonioasă a personalităţii lui (a aspectelor cognitive, relaţionale, caracteriale, morale etc.). În acest scop ne-am propus să elucidăm atitudinea față de muncă, particularităţile comunicative și de relaționare ale personalului din grădiniţe. Am întreprins o cercetare în care am presupus că educatorii comunicativi sunt mai rezistenţi la conflicte, mai asertivi, mai flexibili în comunicare şi mai satisfăcuţi de munca lor spre deosebire de cei mai puţin comunicativi. În urma unui studiu realizat au fost elucidate aspectele date.