Abstract:
Social, family relationships are particularly necessary in the students’ learning and training activity, as they increase their success in this activity and other activities, and give the student the opportunity to capitalize on his personal qualities. The range of these relationships is varied and diversified, each of them having a certain meaning, social value. In academic groups there are many students who have problems relationships, difficulties in communication, which should not exist in their professional activity. The teacher must be communicative, sociable, able to organize his own speech, relationships with his children, colleagues, parents, and teach his disciples in this respect.
Description:
Relaţiile sociale, familiale sunt deosebit de necesare în activitatea de învăţare şi pregătire profesională a studenţilor, deoarece sporesc reuşita în această activitate şi în alte activităţi, îi oferă studentului posibilitatea de a-şi pune în valoare calităţile personale. Gama acestor relaţii este variată şi diversificată, fiecare din ele având o anumită semnificaţie, valoare socială. În grupele academice sunt mulţi studenţi care au probleme în relaţii, dificultăţi în comunicare, ceea ce nu trebuie să existe în activitatea lor profesională. Profesorul trebuie să fie comunicabil, sociabil, să–şi poată organiza propriul discurs, relaţiile cu copiii, colegii, părinţii şi să-şi înveţe în această privinţă şi discipolii.