REPOZITORIU UPSC

Rolul textelor literare în clasele primare

Show simple item record

dc.contributor.author SÎRBU, Galina
dc.date.accessioned 2023-04-07T11:37:23Z
dc.date.available 2023-04-07T11:37:23Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation SÎRBU, Galina. Rolul textelor literare în clasele primare. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 28-29 septembrie 2018, vol. 2 : Didactica Învăţământului Primar şi Preşcolar. Chişinău: UST, 2018, pp. 120-123. ISBN 978-9975-76-248-9. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-248-9
dc.identifier.isbn 978-9975-76-249-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4582
dc.description Lectura textului oferă celui care o parcurge, pe lângă satisfacţiile pe care le aduce orice fapt inedit, prilejuri unice de reflecţie, de meditaţie. Ipostazele didactice ale textului: textul ca suport al lecturii, textul ca creație literară, textul ca obiect cultural. Textele literare, epice, lirice şi dramatice sunt selectate după criteriile: valori -estetic, stilistic, formativ, structurilor textuale, calități lingvistice și formale, diversitate tematică, nivel de lizibilitate etc. și contribuie la formarea şi consolidarea deprinderilor de citire corectă, conştientă şi expresivă, îmbogăţirea, activizarea şi nuanţarea vocabularului copilului, însuşirea structurii gramaticale corecte a limbii. en_US
dc.description.abstract The reading of the text gives the person who travels, besides the satisfaction of any new fact, unique reflection and meditation opportunities. Didactical hypostases of the text: text as a support of reading, text as literary creation, text as a cultural object. Literary, epic, lyrical and dramatic texts are selected according to the criteria: value-aesthetic, stylistic, formative, the diversity of textual structures, linguistic and formal qualities, thematic diversity, readability level, etc. and contributes to the formation and consolidation of correct, conscious and expressive reading skills, the enrichment, activation and nuance of the child's vocabulary, the acquisition of the correct grammatical structure of the language. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Ipostazele didactice ale textului en_US
dc.subject Deprinderile de citire corectă en_US
dc.subject Îmbogăţirea vocabularului copilului en_US
dc.title Rolul textelor literare în clasele primare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account