REPOZITORIU UPSC

Aspecte teoretice ale atitudinilor interpretative în clasele primare

Show simple item record

dc.contributor.author OBOROCEANU, Viorica
dc.date.accessioned 2023-04-06T16:43:24Z
dc.date.available 2023-04-06T16:43:24Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation OBOROCEANU, Viorica. Aspecte teoretice ale atitudinilor interpretative în clasele primare. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 28-29 septembrie 2018, vol. 2 : Didactica Învăţământului Primar şi Preşcolar. Chişinău: UST, 2018, pp. 81-86. ISBN 978-9975-76-248-9. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-248-9
dc.identifier.isbn 978-9975-76-249-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4573
dc.description Atitudinea este un sistem relativ durabil de reacţii faţă de obiecte, persoane, valori etc. reacţii ce reflectă conceptele şi convingerile subiectului referitor la obiectul vizat și are un caracter în acelaşi timp cognitiv (judecăţi, credinţe, cunoştinţe), afectiv (sentimente favorabile sau defavorabile) şi conativ (tendinţa de acţiune). Atitudini interpretative ca acte generate de textul artistic, impune elevului cititor o activitate de autoformare. Formarea atitudinilor interpretative presupune contactul direct al receptorului cu opera literară, întrucât elevul este provocat să se autoanalizeze, să se identifice cu personajul, să trăiască în universul cărţii, structurându-şi o idee proprie. en_US
dc.description.abstract Attitude is a relatively lasting system of reactions to objects, people, values, etc. reactions that reflect the concepts and beliefs of the subject in relation to this subject and are both cognitive at the same time (judgments, beliefs, knowledge), emotional (favorable or unfavorable feelings) and conational (tendency of action). Interpretative attitudes as acts generated by the artistic text impose on the reader a self-training activity. The formation of interpretative attitudes involves the direct contact of the receiver with the literary work, as the student is challenged to self-analyze, to identify with the character, to live in the universe of the book, structuring his own idea. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Formarea atitudinilor interpretative en_US
dc.subject Atitudini interpretative en_US
dc.title Aspecte teoretice ale atitudinilor interpretative în clasele primare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account