dc.contributor.author |
TRANDAFIR, Mihaela |
|
dc.date.accessioned |
2023-04-05T15:01:47Z |
|
dc.date.available |
2023-04-05T15:01:47Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
TRANDAFIR, Mihaela. Evaluarea în învăţământul primar. În: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării", 4-5 noiembrie 2022. Chişinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp.227-232. ISBN 978-9975-46-694-3. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-694-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4568 |
|
dc.description |
Evaluarea se împletește strâns cu procesul de predare- învățare, exercitându-se, practic, concomitent și integral cu acestea și reprezintă astfel o modalitate originală de transmitere și însușire de cunoștințe, de formare de competențe, capacități, abilități, comportamente, atitudini, etc. Astfel, evaluarea tinde să ajungă de la demersurile de constatare, descriere și la cele de estimare, explicare și prefigurare de decizii ameliorative, de optimizare a proceselor educaționale. Evaluarea rezultatelor elevilor are efecte pozitive asupra activităţii lor, îndeplinind un rol de „supraveghere” a activităţii de învăţare a acestora, prin faptul că o direcţionează înspre conţinuturile esenţiale şi determină stilul adecvat de învăţare, o susţine motivaţional şi o stimulează prin „intrări pozitive”, îi antrenează pe elevi într-o activitate susţinută. De asemenea, controlul sistematic oferă elevilor un feed-back operativ asupra performanţelor atinse şi-i ajută să determine conştient şi obiectiv în ce măsură acestea corespund obiectivelor pedagogice stabilite. Trebuie să înregistrăm mereu progresele pe care le fac elevii în procesul de învăţare. De aceea, evaluarea este menită să ne sprijine pentru a îmbunătăţi învăţarea, nu să probeze că elevii au învăţat ceva anume (şi cât anume) ca şi informaţie. Din aceste motive profesorii trebuie să folosească atât evaluarea formativă (pentru procesul de predare – învăţare), cât şi evaluarea sumativă (pentru „produsele” care rezultă în urma învăţării). |
en_US |
dc.description.abstract |
The assessment is closely intertwined with the teaching-learning process, practically being carried out simultaneously and integrally with them. Evaluation thus represents an original way of transmitting and acquiring knowledge, training skills, capacities, abilities, behaviors, attitudes, etc. Thus, the evaluation tends to reach from the steps of ascertainment, description and those of estimation, explanation and foreshadowing of ameliorative decisions, to optimize the educational processes. The evaluation of students' results has positive effects on their activity, fulfilling a role of "supervision" of their learning activity, by the fact that it directs it towards the essential contents and determines the appropriate learning style, supports it motivationally and stimulates it through "positive inputs", trains the students in a sustained activity. Also, the systematic control provides students with an operative feed-back on the achieved performances and helps them to consciously and objectively determine to what extent they correspond to the established pedagogical objectives. We must always record the progress that students make in the learning process. That's why assessment is meant to support us to improve learning, not to prove that students have learned something specific (and how much) as information. For these reasons, teachers must use both formative assessment (for the teachinglearning process) and summative assessment (for the "products" resulting from learning). |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Assessment methods |
en_US |
dc.subject |
Formative assessment |
en_US |
dc.subject |
Summative assessment |
en_US |
dc.subject |
Modalități de evaluare |
en_US |
dc.subject |
Evaluarea formativă |
en_US |
dc.subject |
Evaluarea sumativă |
en_US |
dc.title |
Evaluarea în învăţământul primar |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |