dc.contributor.author |
SANDU, Parascovia |
|
dc.date.accessioned |
2023-04-04T17:14:05Z |
|
dc.date.available |
2023-04-04T17:14:05Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
SANDU, Parascovia. Modalități de evaluare a comprehensiunii textului literar în clasele primare. În: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării", 4-5 noiembrie 2022. Chişinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp.201-206. ISBN 978-9975-46-694-3. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-694-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4562 |
|
dc.description |
Comprehensiunea reprezintă capacitatea de a pătrunde, de a înțelege ceva, contribuind la sesizarea conținutului, la sensibilizarea faţă de mesajul literar – artistic lansat de autor, la cultivarea gustului estetic, a spiritului critic şi a judecăţii de valoare. Ea se realizează prin evaluarea expunerii cunoștințelor, evaluarea descrierii, evaluarea explicației orale, expunerea pe baza unui plan – toate încadrându-se în contextual evaluării formative și stimulează interesul şi motivaţia elevilor spre cunoaștere, vizând relația dintre cititor și opera literară. |
en_US |
dc.description.abstract |
Comprehension represents the ability to penetrate, to understand something, contributing to the awareness of the content, to the awareness of the literary-artistic message launched by the author, to the cultivation of aesthetic taste, critical spirit and value judgment. It is carried out by evaluating the presentation of knowledge, the evaluation of the description, the evaluation of the oral explanation, the presentation based on a plan - all falling within the context of the formative evaluation and stimulating the students' interest and motivation towards knowledge, aiming at the relationship between the reader and the literary work. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Comprehensiune |
en_US |
dc.subject |
Text literar |
en_US |
dc.subject |
Evaluare |
en_US |
dc.subject |
Elevi de vârstă școlară mică |
en_US |
dc.subject |
Comprehension |
en_US |
dc.subject |
Literary text |
en_US |
dc.subject |
Evaluation |
en_US |
dc.subject |
Students of small school age |
en_US |
dc.title |
Modalități de evaluare a comprehensiunii textului literar în clasele primare |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |