dc.contributor.author |
OBOROCEANU, Viorica |
|
dc.date.accessioned |
2023-04-04T09:48:24Z |
|
dc.date.available |
2023-04-04T09:48:24Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
OBOROCEANU, Viorica. TIC - strategie interactivă în formarea atitudinilor interpretative. În: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării", 4-5 noiembrie 2022. Chişinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp.156-162. ISBN 978-9975-46-694-3. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-694-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4552 |
|
dc.description |
Textul este un factor - reper în formarea atitudinilor interpretative, el se pretează unei examinări funcţionale. Pentru elevi, textul literar este o sursă originală de informare prin raportarea ideilor şi valorilor proprii la cele transmise de text, prilejuindu-le totodată o gamă complexă de emoţii şi sentimente prin întâlnirea cu situaţii de viaţă care ilustrează diferite tipuri de comportamente umane. Utilizarea TIC în receptarea textului literar permite să abordăm individual elevul, folosind sarcini pe mai multe niveluri; implică fiecare elev într-un proces cognitiv activ; îl învață să găsească, să selecteze și să folosească informații pentru a rezolva varii situații; încurajează formarea atitudinii elevului faţă de textul literar din perspectiva principiilor educaţiei literar-artistice, lansează un sistem de valori. |
en_US |
dc.description.abstract |
The literary text is par excellence generator of attitudes. The text is a landmark factor in the formation of interpretative attitudes, it lends itself to a functional examination. For students, the literary text is an original source of information by relating their own ideas and values to those transmitted by the text, at the same time giving them a complex range of emotions and feelings by encountering life situations that illustrate different types of human behavior. The use of ICT in the reception of the literary text allows us to approach the student individually, using multi-level tasks; involves each student in an active cognitive process; teaches him to find, select and use information to solve various situations; encourages the formation of the student's attitude towards the literary text from the perspective of the principles of literary-artistic education, launches a system of values. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Literary text |
en_US |
dc.subject |
Reading |
en_US |
dc.subject |
Reception |
en_US |
dc.subject |
Interpretation |
en_US |
dc.subject |
Cognition |
en_US |
dc.subject |
Interpretative attitudes |
en_US |
dc.subject |
ICT |
en_US |
dc.subject |
Text literar |
en_US |
dc.subject |
Receptare |
en_US |
dc.subject |
Interpretare |
en_US |
dc.subject |
Atitudini interpretative |
en_US |
dc.subject |
TIC |
en_US |
dc.title |
TIC - strategie interactivă în formarea atitudinilor interpretative |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |