REPOZITORIU UPSC

Cadrul metodologic de realizare a instruirii problematizate în învățământul primar

Show simple item record

dc.contributor.author FLUIERAR, Valentina
dc.date.accessioned 2023-03-31T08:58:28Z
dc.date.available 2023-03-31T08:58:28Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation FLUIERAR, Valentina. Cadrul metodologic de realizare a instruirii problematizate în învățământul primar. În: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării", 4-5 noiembrie 2022. Chişinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp.84-89. ISBN 978-9975-46-694-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-694-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4531
dc.description În articol sunt reflectate demersurile instruirii problematizate în învățământul primar cu conotații privind construirea achizițiilor pe baza unui sistem de acțiuni mentale care să asigure realizarea transferului în învățare. Construcțiile deliberate ale activității didactice focalizează gândirea elevilor asupra rezolvării problemelor și situațiilor-problemă în spirit activ, independent. Reperele de reglare interactivă în derularea etapelor instruirii problematizate asigură activitatea analitico-sintetică a elevilor, realizată prin judecăți și raționamente și permite modelarea proceselor mintale adecvate creativităţii. en_US
dc.description.abstract The article reflects the problematized training approaches in primary education with connotations regarding the construction of acquisitions based on a system of mental actions to ensure the achievement of transfer in learning. The deliberate constructions of the didactic activity focus students' thinking on solving problems and problem-situations in an active, independent spirit. The interactive regulation milestones in the development of the stages of the problem-based training ensure the analytical-synthetic activity of the students, carried out through judgments and reasonings and allow the modeling of mental processes appropriate to creativity. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Problem-based training en_US
dc.subject Problem-situation en_US
dc.subject Learning task en_US
dc.subject Problem solving en_US
dc.subject Primary education en_US
dc.subject Instruire problematizată en_US
dc.subject Situaţie-problemă en_US
dc.subject Sarcină de învățare en_US
dc.subject Rezolvare de probleme en_US
dc.subject Învățământ primar en_US
dc.title Cadrul metodologic de realizare a instruirii problematizate în învățământul primar en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account