Abstract:
Acest articol prezintă câteva aspecte de utilizare a metodei proiectului pentru evaluarea rezultatelor învățării la orele cercului de „Educație plastică” în învățământul extrașcolar. Metoda proiectului este un model centrat pe elev, care include diferite forme de instruire, evaluare și participare activă a acestuia în procesul didactic. Metoda proiectului oferă un mediu bogat și semnificativ în care elevii dezvoltă abilități complexe interdisciplinare, care sunt esențiale pentru o funcționare eficientă în lumea modernă.
Description:
Metoda proiectului este o tehnică educativă bazată și orientată spre un anumit obiectiv. Învăţarea prin proiecte stimulează imaginaţia copiilor şi facilitează transferul achiziţiilor învăţării în viaţa de fiecare zi. Metoda proiectului presupune implicarea activă a copiilor pe tot parcursul activităţilor desfăşurate, care se finalizează cu evaluare și un produs final. Evaluarea ne permite să colectăm, prelucrăm și interpretăm informațiile și rezultate pe care le obținem după realizarea proiectului educativ.