REPOZITORIU UPSC

Evaluarea competenței profesionale ale elevilor din învățământul profesional tehnic prin proba practică

Show simple item record

dc.contributor.author BOTEZATU, Angela
dc.date.accessioned 2023-03-30T10:13:15Z
dc.date.available 2023-03-30T10:13:15Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation BOTEZATU, Angela. Evaluarea competenței profesionale ale elevilor din învățământul profesional tehnic prin proba practică. În: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării", 4-5 noiembrie 2022. Chişinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp.30-37. ISBN 978-9975-46-694-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-694-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4515
dc.description Evaluarea competenței profesionale ale elevilor din învățământul profesional tehnic vizează schimbarea paradigmei de evaluare prin mai multe căi, dintre care menționăm stabilirea cerinței imperative de a proiecta probele practice în termenii sarcinilor de lucru pe care candidații le vor realiza la eventualele locuri de muncă. De asemenea, desfășurarea probelor practice în condiții reale sau apropiate (simulate) celora de la locul de muncă este una dintre cerințele de bază în evaluarea competențelor profesionale. Organizarea examenelor de calificare prin metoda sistemului unificat permite o evaluare obiectivă și transparentă, o evaluare echitabilă pentru toți candidații. Reglementarea ponderii rezultatelor evaluării la proba teoretică și a rezultatelor evaluării la proba practică în formarea notelor finale ale examinărilor valorifică aspectul practic-aplicativ al evaluării. en_US
dc.description.abstract The evaluation of the professional skills of students in vocational technical education aims to change the evaluation paradigm through several ways, among which we mention the establishment of the imperative requirement to design the practical tests in terms of the work tasks that the candidates will perform at the possible jobs. Also, conducting practical tests in real or close (simulated) conditions to those at work is one of the basic requirements in the assessment of professional skills. The organization of qualification exams by the method of the unified system allows an objective and transparent assessment, a fair assessment for all candidates. The regulation of the weight of the evaluation results of the theoretical test and of the evaluation results of the practical test in forming the final grades of the examinations capitalizes on the practical-applicative aspect of the evaluation. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Assessment en_US
dc.subject Professional skills en_US
dc.subject Professional skills en_US
dc.subject Unified system method en_US
dc.subject Practical test en_US
dc.subject Evaluare en_US
dc.subject Competențe profesionale en_US
dc.subject Metoda sistemului unificat en_US
dc.subject Proba practică en_US
dc.title Evaluarea competenței profesionale ale elevilor din învățământul profesional tehnic prin proba practică en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account