Scopul cercetării constă în determinarea reperelor teoretico-aplicative de formare a valorilor artistice studenților-profesori de dans, în contextul cunoașterii, înțelegerii, interiorizării acestora în procesul instruirii coregrafice.
Noutatea și originalitatea științifică a cercetării rezidă în: fundamentarea, implementarea și valorificarea Modelului pedagogic de formare a valorilor artistice studenților în instruirea coregrafică / Modelul VASIC, întru sporirea culturii coregrafice a studenților-profesori de dans în procesul de instruire coregrafică, prin care se promovează ideea orchestricii trihotomice ca esență conexionistă a genurilor de dans (dans folcloric, dans clasic, dans modern); identificarea perspectivelor actuale de valorificare a competenței coregrafice în procesul instruirii; revizuirea analitică a semnificațiilor de bază ale valorii artistice (conținut și structură), prin sintetizarea multitudinii semnificațiilor estetice și psihopedagogice; definirea valorii artistice și descriptorilor acesteia, identificarea Tehnologiei de formare a valorilor artistice studenților în instruirea coregrafică și dezvoltarea unui sistem complex de probe practice pentru formarea valorilor artistice a studenților -profesori de dans; testarea Fișei metodologice în perspectiva procesului de percepție a operei coregrafice.
Rezultatele științifice care au condus la soluționarea problemei de cercetare constau în determinarea și valorificarea reperelor teoretico-aplicative ale valorilor artistice la studenții-profesori de dans, structurate în Modelul pedagogic de formare a valorilor artistice studenților în instruirea coregrafică / Modelul VASIC și Tehnologiei de formare a valorilor artistice studenților în instruirea coregrafică, ceea ce a condus la formarea valorilor artistice ale studenților, contribuind la creșterea culturii coregrafice, în vederea direcționării procesului instructiv spre accentuarea aspectelor de sensibilitate și expresivitate.
The purpose of the research is to determine the theoretical-applicative benchmarks for the formation of artistic values in students-dance teachers, in the context of their knowledge, understanding, and internalization in the process of analysis and interpretation of the choreographic work.
The novelty and scientific originality of the research lies in: the foundation, implementation and valorization of the Pedagogical Model for the formation of artistic values in students through choreographic training / the VASIC Model, in order to increase the choreographic culture of students-dance teachers in the process of choreographic training, through which the idea of trichotomous orchestras is promoted as the connectionist essence of dance genres (folkloric dance, classical dance, modern dance); the identification of the current prospects for exploiting the choreographic competence in the training process; analytical review of the basic meanings of artistic value (content and structure) by synthesizing the multitude of aesthetic and psycho-pedagogical meanings; the definition of artistic value and its descriptors, the identification of effective tehnology and the development of a complex system of practical tests for the formation of artistic values in students-dance teachers; testing the Methodological Sheet in the perspective of the process of perception of the choreographic work. The scientific results that led to the solution of the problem consist in the determination and valorization of the theoretical-applicative benchmarks of the artistic values of students-dance teachers, structured in the Pedagogical Model for the formation of artistic values in students through choreographic training / the VASIC Model, which led to the formation of the artistic values of the students, contributing to the growth of choreographic culture, in order to direct the instructional process towards effectiveness.