REPOZITORIU UPSC

Mediul și spațiul: puncte de pornire pentru demersul educațional al școlii prietenoase copilului

Show simple item record

dc.contributor.author POSȚAN, Liliana
dc.date.accessioned 2023-03-20T09:20:00Z
dc.date.available 2023-03-20T09:20:00Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation POSȚAN, Liliana. Mediul și spațiul: puncte de pornire pentru demersul educațional al școlii prietenoase copilului. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 27-28 septembrie 2019. Vol. 2: Pedagogia Şcolii Superioare şi Psihopedagogie şi Didactica Învăţământului Primar şi Preşcolar. Chişinău: UST, 2019, pp.157-160. ISBN 978-9975-76-285-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-283-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-285-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4464
dc.description Mediul și spațiul școlar constituie ambianța (mediu material, social și moral) debutului social al copilului. Calităţile ambientului, în forma sa cea mai concretă, de “loc de existenţă”, constituie o preocupare ce se pierde în istoria civilizaţiei umane. Articolul abordează mediul ca factor activ al modelului structural triadic al educației, iar autoarea pledează pentru sporirea funcționalității spațiulșui educațional, afirmând că, spațiul școlar ca loc, suprafață, întindere limitată în/pe care se desfășoară o acțiune este o unitate funcțională a spațiului educational deschis (educație pentru toți, educație permanentă și continuă, educație pe tot parcursul vieții), instantaneu al nivelului economic, social și cultural al unui stat, comunități. en_US
dc.description.abstract The environment and the school space are the ambience (material, social and moral environment) of the child's social debut. The qualities of the environment, in its most concrete form, of "place of existence", is a concern that is lost in the history of human civilization. The article addresses the environment as an active factor of the triadic structural model of education, and the author advocates increasing the functionality of the educational space, stating that the school space as a place, surface, limited extent in which an action is performed is a functional unit of the open educational space (education for all, permanent and continuing education, lifelong learning), instantaneous of the economic, social and cultural level of a state, communities. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Child en_US
dc.subject Friendly school en_US
dc.subject School environment en_US
dc.subject Educational approach en_US
dc.subject Copil en_US
dc.subject Școala prietenoasă en_US
dc.subject Ambient școlar en_US
dc.subject Demers educațional en_US
dc.title Mediul și spațiul: puncte de pornire pentru demersul educațional al școlii prietenoase copilului en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account