REPOZITORIU UPSC

Evoluția lingvistică a copiilor cu deficiență de limbaj: contexte pertinente

Show simple item record

dc.contributor.author BOTNARI, Valentina
dc.contributor.author BOUTBOUL, Michal
dc.date.accessioned 2023-03-10T12:23:43Z
dc.date.available 2023-03-10T12:23:43Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation BOTNARI, Valentina, BOUTBOUL, Michal. Evoluția lingvistică a copiilor cu deficiență de limbaj: contexte pertinente. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 27-28 septembrie 2019. Vol. 2: Pedagogia Şcolii Superioare şi Psihopedagogie şi Didactica Învăţământului Primar şi Preşcolar. Chişinău: UST, 2019, pp.26-30. ISBN 978-9975-76-285-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-283-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-285-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4409
dc.description Evoluția lingvistică a copilului reflectă particularitățile mediului educațional din care face parte. Mediul educațional constituie ansamblul imboldurilor care are impact substanțial asupra formării personalității copilului, integrând particularitățile sociale, culturale, politice etc. Articolul propune argumentarea unui Model pedagogic de valorificare a mediului educațional firesc în facilitarea evoluției lingvistice a preșcolarilor cu deficiențe de limbaj și implicit un Program experimental orientat spre asigurarea progresului lingvistic al copiilor. Rezultatele implementării Programului au permis deducerea anumitor concluzii pertinente pentru teoria și practica educației lingvistice. en_US
dc.description.abstract The linguistic evolution of a child reflects the peculiarities of the educational environment to which it belongs. The educational environment represents the ensemble of impulses that have a substantial impact on the formation of the child's personality, integrating the social, cultural, political particularities. The article proposes the argumentation of a Pedagogical Model of capitalizing the natural educational environment in facilitating the linguistic evolution of the preschool children with language deficiencies and implicitly an experimentally Program oriented to ensure the linguistic progress of children. The results of the Program implementation allowed deduction of some relevant conclusions for the theory and practice of the linguistic education. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Linguistic evolution en_US
dc.subject Children with language impairments en_US
dc.subject Evoluția lingvistică en_US
dc.subject Copii cu deficiențe de limbaj en_US
dc.title Evoluția lingvistică a copiilor cu deficiență de limbaj: contexte pertinente en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account