dc.contributor.author |
TOPALĂ, Lilia |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-09T19:05:31Z |
|
dc.date.available |
2023-03-09T19:05:31Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
COZMA, Dumitru, SALI, LarisTOPALĂ, Lilia. Interdisciplinaritatea – principiu eficient în predarea-învățarea chimiei. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 29-30 septembrie 2020, vol. 1 : Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii. Chişinău: UST, 2020, pp. 343-348. ISBN 978-9975-76-312-7.a. Aplicații ale metodei coeficienților nedeterminați. În : Conferinţa ştiinţifică internaţională „Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective”, 1-2 octombrie [2021]. Chişinău: CEP UST, 2021, vol. 1, pp. 49-59. ISBN 978-9975- 76-360-8; ISBN 978-9975-76-361-5 (Vol. 1). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-311-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-312-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4388 |
|
dc.description |
Interdisciplinaritatea reprezintă o modalitate de organizare a conţinuturilor învăţării, ce oferă o imagine unitară asupra fenomenelor şi proceselor studiate în cadrul diferitor discipline de învăţământ şi care facilitează aplicarea achizițiilor învățării şcolare în diverse situaţii de viaţă. Aplicarea principiului interdisciplinarității, în predarea – învățarea chimiei, oferă elevilor o experiență de învățare durabilă și le dezvoltă competenţele de a explora lumea complexă şi interactivă în care trăim. Lărgirea orizontului de cunoaştere, trezirea entuziasmului de cercetare, sporirea randamentul şcolar prin motivarea şi posibilitatea de a gândi critic şi creativ, dezvoltarea aptitudinilor de aplicare în practică a cunoştinţelor despre utilizarea substanţelor şi reacţiilor chimice în scopul rezolvării problemelor în situaţii cotidiene, pentru protecţia mediului, a sănătăţii personale şi sociale, sunt unele din avantajele aplicării acestui principiu. |
en_US |
dc.description.abstract |
Interdisciplinarity represents a way of organizing the learning content. It gives a unified view of the phenomena and processes studied in different educational subjects. Also, it facilitates the application of school-based learning acquaintances in different life situations. Applying the interdisciplinarity principle in Chemistry learning gives students a long lasting learning experience and develops their skills to explore the complex and interactive world in which we live. Broadening the knowledge horizon, raising the research enthusiasm, increasing the school efficiency through motivation and creative thinking, developing practical skills by using the chemical substances and reactions for real life situations and especially for protecting the environment and social- personal health, for sure represent the advantages of applying this principle. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinaritate |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinaritatea în predarea chimiei |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinarity |
en_US |
dc.title |
Interdisciplinaritatea – principiu eficient în predarea-învățarea chimiei |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |