dc.contributor.author |
ROTARI, Natalia |
|
dc.contributor.author |
CHIȘCA, Diana |
|
dc.contributor.author |
COROPCEANU, Eduard |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-07T16:57:47Z |
|
dc.date.available |
2023-03-07T16:57:47Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
ROTARI, Natalia, CHIȘCA, Diana, COROPCEANU, Eduard. Strategii didactice axate pe formarea competenței de cunoaștere științifică în cadrul predării-învățării chimiei. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 29-30 septembrie 2020, vol. 1 : Științe Exacte și ale Naturii și Didactica Științelor Exacte și ale Naturii. Chişinău: UST, 2020, pp. 320-324. ISBN 978-9975-76-312-7. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-311-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-312-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4380 |
|
dc.description |
Scopul principal al abordării interdisciplinare a chimiei, tehnologiei, ingineriei și matematicii este acela de a dezvolta cercetarea științifică care necesită coordonarea simultană a cunoștințelor și abilităților. Activitatea dominantă pentru abordarea STE(A)M este cercetarea-descoperirea problemelor autentice. Aceasta este menită să sporească abilitățile elevilor de a acumula cunoștințe proprii prin activități practice și mentale relevante. În cadrul acestui articol este efectuată și prezentată o analiză a implicării proiectelor STE(A)M în cadrul curriculumului 2019 la disciplina chimie din perspectiva abordării inter- și transdisciplinare. Sunt analizate și propuse un set de modele și exemple de proiecte care pot fi aplicate în cadrul orelor de chimie. |
en_US |
dc.description.abstract |
The principal goal of interdisciplinary approach for Chemistry, Technology, Engineering and Mathematics is to cultivate scientific inquiry that requires coordination of both knowledge and skills simultaneously. The dominant activity for STE(A)M is inquiry-discovery on the authentic problems. This is intended to enhance the students’ abilities to construct their own knowledge through the relevant hands-on and minds-on activities. In this article is performed and presented an analysis of the involvement of STE (A) M projects in the 2019 curriculum in the chemistry discipline from the perspective of the inter- and transdisciplinary approach . A set of models and examples of projects that can be applied in chemistry classes are analyzed and proposed. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Concept STE(A)M |
en_US |
dc.subject |
Program de formare continuă |
en_US |
dc.subject |
Competențe la chimie |
en_US |
dc.subject |
STE(A)M concept |
en_US |
dc.subject |
Chemistry skills |
en_US |
dc.subject |
STE(A)M chemistry project |
en_US |
dc.subject |
Proiect STE(A)M la chimie |
en_US |
dc.title |
Proiectele STE(A)M – metodă complexă de dezvoltare a competențelor inter- și transdisciplinare la chimie |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |