REPOZITORIU UPSC

The pedagogical model of integrating information and communication technologies in the process of teaching-learning of biology

Show simple item record

dc.contributor.author BADARNE, Ghalib
dc.contributor.author PAVEL, Maria
dc.date.accessioned 2023-03-06T10:09:36Z
dc.date.available 2023-03-06T10:09:36Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation BADARNE, Ghalib, PAVEL, Maria. The pedagogical model of integrating information and communication technologies in the process of teaching-learning of biology. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 27-28 septembrie 2019. Vol. 1: Ştiinţe Exacte şi ale Naturii şi Didactica Ştiinţelor Exacte şi ale Naturii. Chişinău: UST, 2019, pp.143-149. ISBN 978-9975-76-284-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-283-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-284-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4369
dc.description Cercetările și politicile educaționale recomandă implementarea tehnologiilor informaționale în procesul de predare-învățare. Biologia, ca parte a ariei curriculare a științelor, este un domeniu care necesită o mulțime de materiale ilustrative, video, pe care TIC le poate oferi. Integrarea TIC în procesul educațional la biologie trebuie să fie fundamentat teoretic și metodologic. Iată de ce, acest articol prezintă un model pedagogic de integrare a tehnologiilor informaționale și comunicaționale în procesul de predare-învățare a biologiei, îl descrie și evidențiază particularitățile acestuia. en_US
dc.description.abstract Educational researches and policies recommend the implementation of information technologies in teaching-learning process. Biology, as a part of sciences curricular area, is a field that requires a lot of illustrative material, video, that ICT can offers. ICT integration in the biology education process must be theoretically and methodologically based. That why this article presents a pedagogical model of integrating information and communication technologies in the process of teaching-learning of biology, describe and highlights its peculiarities. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Implementation of ICT in the teaching-learning process en_US
dc.subject Implementarea TIC în procesul de predare-învățare en_US
dc.title The pedagogical model of integrating information and communication technologies in the process of teaching-learning of biology en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account