REPOZITORIU UPSC

Considerații privind conceptul de tehnologie didactică

Show simple item record

dc.contributor.author MÎSLIȚCHI, Valentina
dc.date.accessioned 2023-02-28T09:39:06Z
dc.date.available 2023-02-28T09:39:06Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation MÎSLIȚCHI, Valentina. Considerații privind conceptul de tehnologie didactică. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 29-30 septembrie 2020. Vol. 3: Științe Socio-umanistice și Didactica Științelor Socio-umanistice. Chişinău: UST, 2020, pp.175-183. ISBN 978-9975-76-314-1. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-311-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-314-1
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4305
dc.description Lucrarea evidențiază acceptările termenului de tehnologie didactică în sens restrâns și larg. Diverse definiții sunt prezentate în viziunea diferiților cercetători preocupați de definirea conceptului de tehnologie didactică, alături de alte concepte precum tehnologia educației, tehnologia educațională, tehnologia pedagogică. Semnificația limitată a conceptului de tehnologie didactică vizează setul de mijloace audio-vizuale utilizate în practica educațională. Sensul larg al conceptului de tehnologie didactică se referă la aplicarea descoperirilor științifice în vederea rezolvării problemelor practice specifice procesului de predare- învățare-evaluare; subliniază acțiunea întreprinsă de profesor pentru a aplica principiile învățării într-o situație practică de formare; desemnează întregul ansamblu structural de metode, mijloacele de educație, strategiile de organizare a predării-învățării, implementate în interacțiunea dintre educator și educat, printr-o strânsă corelație cu obiectivele pedagogice, conținuturile transmise, formele de instruire, evaluare modalități. en_US
dc.description.abstract The paper highlights the acceptations of the term of didactic technology in a narrow and broad sense. Various definitions are presented in the vision of various researchers preoccupied with defining the concept of didactic technology, along with other concepts such as technology of education, educational technology, pedagogical technology. The restricted meaning of the didactic technology concept aims to the set of audio-visual means used in educational practice. The broad meaning of the didactic technology concept refers to the application of scientific discoveries in order to solve practical problems specific to teaching-learning-evaluation process; outlines the action taken by teacher to apply the learning principles in a practical training situation; designates the whole structural ensemble of methods, the means of education, the strategies of organizing the teaching-learning, implemented in the interaction between the educator and the educated, through a close correlation with pedagogical objectives, contents transmitted, the forms of training, evaluation modalities. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.subject Technology en_US
dc.subject Didactic Technology en_US
dc.subject Educational Technology en_US
dc.subject Pedagogical Technology en_US
dc.subject Tehnologie en_US
dc.subject Tehnologie Didactică en_US
dc.subject Tehnologie Educațională en_US
dc.subject Tehnologie Pedagogică en_US
dc.title Considerații privind conceptul de tehnologie didactică en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account