dc.contributor.author |
ANTOCI, Diana |
|
dc.date.accessioned |
2023-02-27T10:39:34Z |
|
dc.date.available |
2023-02-27T10:39:34Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
ANTOCI, Diana. Value orientation versus behavior at adolescents and young people. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 29-30 septembrie 2020. Vol. 3: Științe Socio-umanistice și Didactica Științelor Socio-umanistice. Chişinău: UST, 2020, pp.110-112. ISBN 978-9975-76-314-1. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-311-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-314-1 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4288 |
|
dc.description |
Examinarea variilor poziții teoretico-științifice și exprimarea celor personale cu referire la manifestările comoportamentale și orientărilor de valoare care constituie componentele esențiale de conținut ale personalității și exprimă poziția personalității față de realitate în perioada de adolescență și tinerețe constituie actualitatea studiului întreprins. Comportamentul este modul de exprimare a valorilor prin anumite acțiuni în situații concrete și constituie ansamblul reacțiilor expuse în consecința impactului factorilor interni și cei de mediu. Studiul experimental desfășurat în vederea determinării raportului dintre orientări de valoare și comportamnetul în perioada adolescenței și tinereții a permis stabilirea relațiilor bilaterale positive semnificative pozitive și negative, care, prin urmare, pot constitui baza în abordarea subiecților și elaborarea programelor pentru soluționarea unor probleme în procesul instructiv-educativ. |
en_US |
dc.description.abstract |
The examination of various theoretical scientific positions and the expression of personal ones concerning behavioral manifestations and value orientations that form essential content components of personality and show the current position of personality towards reality during adolescence and youth period constitute the actuality of the study undertaken. Behavior is the way of expressing values through certain actions in concrete situations and represents the set of reactions exposed as a result of the impact of internal and environmental factors. The experimental study conducted to determine the relationship between value orientations and behavior during adolescence and youth has allowed the establishment of significant positive and negative bilateral relations, which, therefore, can be the basis for the subject’ approach and programs’ elaboration of for solving problems in learning and educational process. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.subject |
Value |
en_US |
dc.subject |
Value orientation |
en_US |
dc.subject |
Behavior |
en_US |
dc.subject |
Adolescence |
en_US |
dc.subject |
Youth |
en_US |
dc.subject |
Valoare |
en_US |
dc.subject |
Orientarea valorică |
en_US |
dc.subject |
Comportament |
en_US |
dc.subject |
Adolescență |
en_US |
dc.subject |
Tinerețe |
en_US |
dc.title |
Value orientation versus behavior at adolescents and young people |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |