REPOZITORIU UPSC

Limbajul verbal al preșcolarului – direcție fundamentală în dezvoltarea comunicării interumane

Show simple item record

dc.contributor.author PREDUȚ, Cristina Marinela
dc.date.accessioned 2023-02-27T08:31:14Z
dc.date.available 2023-02-27T08:31:14Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation PREDUȚ, Cristina Marinela. Limbajul verbal al preșcolarului – direcție fundamentală în dezvoltarea comunicării interumane. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 29-30 septembrie 2020, vol. 2 : Pedagogia Şcolii Superioare şi Psihopedagogie şi Pedagogie în Învăţământul Preşcolar şi Primar. Chişinău: UST, 2020, pp. 248-254. ISBN 978-9975- 76-313-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-311-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-313-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4278
dc.description Prin intermediul limbajului și a structurii gramaticale, copilul își dezvoltă propria experiență și, mai cu seamă, învață din experiența celor mari, conturându-i-se astfel personalitatea. Însuşirea limbajului verbal cunoaşte două aspecte importante şi anume cel al recepţiei şi cel al producerii lui, între aceste două etape intervenind mecanismul cerebral. Educatoarea este cea care trebuie să selecteze şi să combine metodic obiectivele şi comportamentele prevăzute de programă pentru a crea un traseu educaţional optim, simplu şi clar pentru copil, în vederea dezvoltării limbajului. Astfel, cand se proiectează un obiectiv de referinţă ce vizează aspectul lexical al limbii, obiectivele de ordin fonetic, gramatical şi expresiv devin adiacente, se consemnează ca obiective operaţionale ce concură la realizarea obiectivului de referinţă. Când obiectivul de referinţă vizează aspectul expresiv, aspectele fonetic, gramatical şi lexical devin secundare, concurând la realizarea obiectivului principal derivat din temă. Problemele de limbă şi comunicare verbală trebuie privite şi tratate ca un întreg, fiecare aspect fiind la fel de important. en_US
dc.description.abstract Through language and grammatical structure, the child develops his own experience and, above all, learns from the experience of adults, thus shaping his personality. The acquisition of verbal language has two important aspects, namely that of reception and that of its production, between these two stages the cerebral mechanism intervenes. The educator is the one who must select and methodically combine the objectives and behaviors provided by the program in order to create an optimal, simple and clear educational path for the child, in order to develop the language. Thus, when designing a reference objective aimed at the lexical aspect of the language, the phonetic, grammatical and expressive objectives become adjacent, they are recorded as operational objectives that contribute to the achievement of the reference objective. When the reference objective aims at the expressive aspect, the phonetic, grammatical and lexical aspects become secondary, competing to achieve the main objective derived from the topic. Problems of language and verbal communication must be viewed and treated as a whole, each aspect being equally important. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Didactica limbii române en_US
dc.subject Lexicologie en_US
dc.subject Învăţământ preşcolar en_US
dc.subject Didactics of the romanian language en_US
dc.subject Lexicology en_US
dc.subject Preschool education en_US
dc.title Limbajul verbal al preșcolarului – direcție fundamentală în dezvoltarea comunicării interumane en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account