Abstract:
The information addressed in the article "Continuity - an inherent condition of the education of children aged 6-9" presents a theoretical basis for the concept of continuity, being based on scientific evidence in the field. The essence of the content is given by the notion of “continuity” as a complex process, which presupposes the existence of specific availabilities for the education of children aged 6-9. The idea that the phenomenon of continuity is a process of evolutionary development of the individual at each stage of the continuous education system is highlighted, as a result, the creation of a system of conditions, which would favor the easy transition of children from kindergarten to school. Therefore, in front of the school there is a major problem, which should not remain in the background, but, fed theoretically and methodologically, to be the cornerstone of the quality of education of children aged 6-9 from the perspective of continuity.
Description:
Informațiile abordate în articolul „Continuitatea – condiție inerentă a educației copiilor de 6-9 ani” prezintă o întemeiere teoretică a conceptului de continuitate, fiind bazată pe dovezi științifice în domeniu. Esenţa conţinutului este dată de noţiunea „continuitate” ca un proces complex, care presupune existenţa unor disponibilităţi specifice pentru educația copiilor de 6-9 ani. Se evidenţiază ideea că fenomenul continuității este un proces de dezvoltare evolutivă a individului la fiecare treaptă a sistemului de învățământ continuu, ca urmare, crearea unui sistem de condiții, care ar favoriza trecerea lejeră a copiilor de la grădiniță la școală. Aşadar, în faţa şcolii se ridică o problemă majoră, care nu trebuie să rămână în fundal, ci, alimentată teoretic şi metodologic, să constituie piatra de încercare a calităţii educaţiei copiilor de 6-9 ani din perspectiva continuității.