REPOZITORIU UPSC

Strategii didactice interactive valorificate în formarea atitudinilor interpretative ale elevilor din clasele primare

Show simple item record

dc.contributor.author OBOROCEANU, Viorica
dc.date.accessioned 2023-02-26T06:35:44Z
dc.date.available 2023-02-26T06:35:44Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation OBOROCEANU, Viorica. Strategii didactice interactive valorificate în formarea atitudinilor interpretative ale elevilor din clasele primare. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 29-30 septembrie 2020, vol. 2 : Pedagogia Şcolii Superioare şi Psihopedagogie şi Pedagogie în Învăţământul Preşcolar şi Primar. Chişinău: UST, 2020, pp. 222-230. ISBN 978-9975- 76-313-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-311-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-313-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4268
dc.description Atitudinile pozitive față de lectură influențează elevul de vârstă școlară mică. Principiul stimulării interesului pentru lectură al elevilor, actualizării experienţei de viaţă şi a celei estetice, al creativităţii stau la baza dezvoltării atitudinii elevului faţă de opera literară, iar acestea din urmă fiind un generator al atitudinilor interpretative. Elevii de azi aşteaptă noi şi noi provocări, prin urmare, trebuie să le oferim texte care să le trezească şi să le menţină interesul, să descopere de fiecare dată noi chei de lectură, să-şi dezvolte capacitatea de analiză şi sinteză, să valorifice experienţa personală. Formarea atitudinii intepretative a elevului faţă de textul literar solicită a fi inițiată prin aplicarea strategiilor didactice, determinată de acurateţea comprehensiunii. Preferinţa literară a cititorului şi atitudinea lui pozitivă faţă de un personaj îi serveşte drept model elevului. en_US
dc.description.abstract Positive attitudes towards reading influence the young school age student. The principle of stimulating students' interest in reading, updating life experience and aesthetics, creativity are the basis for developing the student's attitude towards literary work, and the latter being a generator of interpretive attitudes. Today's students face new and new challenges, therefore, we must offer them texts that will arouse and maintain their interest, to discover new reading keys every time, to develop their capacity for analysis and synthesis, to capitalize on the experience. personal. The formation of the student's interpretive attitude towards the literary text requires to be initiated by applying the didactic strategies, determined by the accuracy of the comprehension. The reader's literary preference and positive attitude toward a character serves as a model for the student. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Învăţământ primar en_US
dc.subject Atitudine interpretativă en_US
dc.subject Strategie didactică interactivă en_US
dc.subject Primary education en_US
dc.subject Interpretive attitude en_US
dc.subject Interactive didactic strategy en_US
dc.title Strategii didactice interactive valorificate în formarea atitudinilor interpretative ale elevilor din clasele primare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account