Abstract:
Cooperative learning is a strategy of structured and systemized training of small groups of students, so that they can work together for each group member to improve their own performance and contribute to increasing the performance of other group members. Cooperative learning meets different objectives. In a cooperative learning situation, the interaction is characterized by a positive interdependence between the goal and individual responsibility. It can serve to deepen already known concepts, introduce new concepts, improve skills, stimulate interests and motivate learning, etc.
Description:
Învățarea prin cooperare este o strategie de instruire structurată și sistematizată a grupurilor mici de elevi, astfel încât aceștia să poată lucra împreună urmând ca fiecare membru al grupului să-și îmbunătățească performanțele proprii și să contribuie la creșterea performanțelor celorlalți membri ai grupului. Învățarea prin cooperare răspunde diferitelor obiective. Într-o situație de învățare prin cooperare, interacțiunea este caracterizată de o interdependență pozitivă dintre obiectiv și răspunderea individuală. Ea poate servi aprofundării conceptelor deja cunoscute, introducerii unor noi concepte, perfecționării abilităților, stimulării intereselor și motivarea învățării etc.