dc.contributor.author |
STAMATIN, Otilia |
|
dc.date.accessioned |
2016-12-14T07:25:17Z |
|
dc.date.available |
2016-12-14T07:25:17Z |
|
dc.date.issued |
2014-09 |
|
dc.identifier.citation |
STAMATIN, Otilia. Strategii de coping utilizate în situații de stres de către adolescenții din diferite instituții. In: Psihologie. Pedagogie specială. Asistenţă Socială. 2014. Nr. 3(36). P. 27-38. Bibliogr.: 9 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/424 |
|
dc.description |
În rezultatul studiului preferințelor acordate strategiilor de coping în cazul apariției unei situații cauzatoare de stres de către subiecții a două instituții de învățămînt (colegiu și liceu) au fost stabilite următoarele: a) deși între adolescenții testați există diferențe esențiale în ce privește modul de instruire și rezultatul final, aceștia acționează într-un mod foarte asemănător în cazul apariției unor situații cauzatoare de stres; b) chiar în cazul în care sunt alese strategii constructive sau relativ constructive de coping, adolescenții au tendința de a le folosi în mod neconstructiv din lipsă de informare corectă, stare interioară tensionată, nivel de autoapreciere scăzut și altele; c) adolescenții de la colegiu au o tendință mai pronunțată de a utiliza strategiile de evitare a situațiilor stresorii, reevaluarea pozitivă a acesteia, precum și aplicarea asumării de responsabilitate în cazul unor situații cauzatoare de stres, tinzînd să planifice soluționarea problemei în dorința de a se autocontrola pe plan emoțional; d) în comparație cu subiecții testați în cadrul colegiului, adolescenții-liceeni tind să își
asume mai puțină responsabilitateaflîndu-se încă în „zbor liber”, în căutare de sine, neclarificîndu-și prioritățile pentru viitor. |
en_US |
dc.description.abstract |
In result of the study of preferences, offered to coping strategies in case of stress causing situation at the subjects of two educational institutions (college and lyceum), we identified the following: a) although there are essential differences among the tested adolescents in terms of way of training and final outcome, they still act in a similar way in case of stress causing situations; b) even in cases when constructive or relative constructive coping strategies are selected, due to lack of correct information, tensioned inner state, low self assessment level, adolescents have the tendency to apply them in a non-constructive manner; c) the adolescents from college have a more prominent tendency to apply stress avoiding strategies, the positive reassessment of the situation, as well as to assume responsibility in case of stress causing situations, tending to plan the settlement of the problem with the wish of emotional self control; d) the lyceum adolescents, compared to the tested subjects within colleges, tend to assume less responsibility, without clarifying yet the future priorities, living the “free flying”, seeking for their own personality. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.subject |
Psihologie |
en_US |
dc.subject |
Psihologia adolescentului--stres--coping--strategii constructive |
en_US |
dc.subject |
Psihologia adolescentului--coping--strategii distructive |
en_US |
dc.subject |
Psihologia adolescentului--coping--strategii constructive |
en_US |
dc.subject |
Psihologia adolescentului--stres--autocontrol--sustinere sociala |
en_US |
dc.title |
Strategii de coping utilizate în situații de stres de către adolescenții din diferite instituții |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |