REPOZITORIU UPSC

Interpretarea – etapă de a analiză a textului literar în clasele primare

Show simple item record

dc.contributor.author MIDRIGAN, Tatiana
dc.date.accessioned 2023-02-22T14:22:12Z
dc.date.available 2023-02-22T14:22:12Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation MIDRIGAN, Tatiana. Interpretarea – etapă de a analiză a textului literar în clasele primare. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 29-30 septembrie 2020, vol. 2 : Pedagogia Şcolii Superioare şi Psihopedagogie şi Pedagogie în Învăţământul Preşcolar şi Primar. Chişinău: UST, 2020, pp. 174-177. ISBN 978-9975- 76-313-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-311-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-313-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4242
dc.description Lectura înseamnă întâlnirea cu textul, iar interpretarea - sensul textului. Interpretarea se produce la fiecare întâlnire cu elevul-cititor și depinde de experiența și cultura individului și urmărește conturarea unor semnificații posibile: semnificații ale unora din semnele ce compun textul și / sau semnificația textului, în întregul sau. De aceea, a interpreta înseamna: a corela secvența introductivă cu cea finală; a citi începutul textului din perspectiva ultimelor rânduri; a conferi sens și ordine probelor prin care trec eroii; a descifra valorile unor obiecte și a justifica ordinea în care sunt primite sau date; a da alt sens decât cel existent; a "reconstitui" textul. en_US
dc.description.abstract Reading means meeting the text, and interpretation - the meaning of the text. The interpretation occurs at each meeting with the student-reader and depends on the experience and culture of the individual and aims to outline possible meanings: meanings of some of the signs that make up the text and / or the meaning of the text, in its entirety. Therefore, to interpret means: to correlate the introductory sequence with the final one; read the beginning of the text from the perspective of the last lines; to give meaning and order to the trials that the heroes go through; decipher the values of objects and justify the order in which they are received or given; to give a different meaning than the existing one; to "reconstruct" the text. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Didactica limbii române en_US
dc.subject Metode de analiză a textului literar en_US
dc.subject Învăţământ primar en_US
dc.subject Didactics of the romanian language en_US
dc.subject Methods of literary text analysis en_US
dc.subject Primary education en_US
dc.title Interpretarea – etapă de a analiză a textului literar în clasele primare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account