dc.contributor.author |
MIDRIGAN, Tatiana |
|
dc.date.accessioned |
2023-02-22T14:22:12Z |
|
dc.date.available |
2023-02-22T14:22:12Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
MIDRIGAN, Tatiana. Interpretarea – etapă de a analiză a textului literar în clasele primare. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 29-30 septembrie 2020, vol. 2 : Pedagogia Şcolii Superioare şi Psihopedagogie şi Pedagogie în Învăţământul Preşcolar şi Primar. Chişinău: UST, 2020, pp. 174-177. ISBN 978-9975- 76-313-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-311-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-313-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4242 |
|
dc.description |
Lectura înseamnă întâlnirea cu textul, iar interpretarea - sensul textului. Interpretarea se produce la fiecare întâlnire cu elevul-cititor și depinde de experiența și cultura individului și urmărește conturarea unor semnificații posibile: semnificații ale unora din semnele ce compun textul și / sau semnificația textului, în întregul sau. De aceea, a interpreta înseamna: a corela secvența introductivă cu cea finală; a citi începutul textului din perspectiva ultimelor rânduri; a conferi sens și ordine probelor prin care trec eroii; a descifra valorile unor obiecte și a justifica ordinea în care sunt primite sau date; a da alt sens decât cel existent; a "reconstitui" textul. |
en_US |
dc.description.abstract |
Reading means meeting the text, and interpretation - the meaning of the text. The interpretation occurs at each meeting with the student-reader and depends on the experience and culture of the individual and aims to outline possible meanings: meanings of some of the signs that make up the text and / or the meaning of the text, in its entirety. Therefore, to interpret means: to correlate the introductory sequence with the final one; read the beginning of the text from the perspective of the last lines; to give meaning and order to the trials that the heroes go through; decipher the values of objects and justify the order in which they are received or given; to give a different meaning than the existing one; to "reconstruct" the text. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Didactica limbii române |
en_US |
dc.subject |
Metode de analiză a textului literar |
en_US |
dc.subject |
Învăţământ primar |
en_US |
dc.subject |
Didactics of the romanian language |
en_US |
dc.subject |
Methods of literary text analysis |
en_US |
dc.subject |
Primary education |
en_US |
dc.title |
Interpretarea – etapă de a analiză a textului literar în clasele primare |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |