Abstract:
The article is dedicated to the activity of innovation in education, the concept is delimited: innovation activity, the sources for innovation are highlighted, the main characteristics of innovation in education are identified. In general, it is considered that innovation appears as a result of a crisis, but in order to evolve, to develop, to reach sustainable results, innovation is conditioned by the existence and action of some factors, preferably favorable. which acts at the level of environment, institution, department, class (teachers and pupils / students), which contributes to the formation of organizational culture.
Description:
Articolul este dedicat activității de inovare în învățământ, este delimitat conceptul: activitate de inovare, evidențiate sursele pentru inovare, sunt identificate principalele caracteristici ale inovaţiei în învăţământ. În linii generale, se consideră că inovaţia apare ca urmare a unei crize, însă pentru a evolua, a se dezvolta, a ajunge la rezultate durabile inovaţia este condiţionată de existenţa şi acţiunea unor factori, de preferat favorabili, care acţionează la nivel de mediu, instituție, catedră, clasă (profesori si elevi / studenţi), care contribuie la formarea culturii organizaționale.