REPOZITORIU UPSC

Valorificarea parteneriatului educațional grădiniță-familie în procesul de integrare socială/socializare a copiilor

Show simple item record

dc.contributor.author CHIRICĂ, Galina
dc.date.accessioned 2023-02-21T13:53:56Z
dc.date.available 2023-02-21T13:53:56Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation CHIRICĂ, Galina. Valorificarea parteneriatului educațional grădiniță-familie în procesul de integrare socială/socializare a copiilor. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 29-30 septembrie 2020, vol. 2 : Pedagogia Şcolii Superioare şi Psihopedagogie şi Pedagogie în Învăţământul Preşcolar şi Primar. Chişinău: UST, 2020, pp. 148-152. ISBN 978-9975- 76-313-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-311-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-313-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4220
dc.description Articolul este dedicat problemei integrării sociale/socializării copiilor de vârstă preșcolară prin valorificarea parteneriatului educațional grădiniță-familie. Socializarea se prezintă ca o învățare a contextului social în toată multitudinea sa de sensuri, simboluri, modele, reguli-norme în scopul adaptării la ambianță, agentul de bază în acest sens fiind familia într-un parteneriat educațional eficient cu instituțiile de socializare. În accepțiunea mai multor cercetători, parteneriatul educațional este o formă de comunicare, cooperare și colaborare între agenții educativi, care oferă sprijin copilului, grădiniței și familiei la nivelul procesului educațional. en_US
dc.description.abstract This article hereby is dedicated to the issue of social integration/socialization of preschool children by valorisation of the kindergarten-family educational partnership. Socialization is presented as a process of learning the social context in all its multitude of meanings, symbols, models, rules and provisions, in order to adapt to the environment. The main agent in this regard is the family, that is involved within an effective educational partnership with social institutions. According to many researchers, the educational partnership is a form of communication, cooperation and collaboration between educational agents, which provides for support to the child, to the kindergarten and to the family at the level of the educational process. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Învăţământ preşcolar en_US
dc.subject Socializare en_US
dc.subject Parteneriat educational en_US
dc.subject Preschool education en_US
dc.subject Educational partnership en_US
dc.title Valorificarea parteneriatului educațional grădiniță-familie în procesul de integrare socială/socializare a copiilor en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account