Abstract:
The frequent changes in national policies related to education, require increased attention to teacher training. The teacher training process comprises two stages: initial training (within Colleges and Universities) and continuing education (internal, within the Institution of Early Education (IEE) and external through internships, courses, etc). Currently, continuing vocational training is primarily focused on exercising professional skills, among which the top one is the evaluative competence. In this article we reveal the research outcomes of the value-oriented IEE management implementation for the continuing training of the evaluative competence of educators.
Description:
La ora actuală se atestă schimbări frecvente în politicile naționale ce țin de educație, acest fapt, solicitând o atenție sporită asupra formării cadrelor didactice. Procesul de formare a cadrelor didactice cuprinde două etape: formarea inițială, în cadrul colegiilor și universităților și formarea continuă atât internă în cadrul IET (Instituție de Educație Timpurie), cât și externă prin stagii, cursuri etc. Actualmente, formarea profesională continuă este axată prioritar pe exersarea competențelor profesionale printre care în top e plasată competența evaluativă. În articol propunem rezultatele investigației axate pe implementarea managementului IET orientat valoric pentru formarea continuă a competenței evaluative a educatorilor.