REPOZITORIU UPSC

Modalităţi de dezvoltare a socializării copilului preşcolar

Show simple item record

dc.contributor.author ANDRASCIUC, Vasilica
dc.date.accessioned 2023-02-20T16:50:51Z
dc.date.available 2023-02-20T16:50:51Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation ANDRASCIUC, Vasilica. Modalităţi de dezvoltare a socializării copilului preşcolar. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 29-30 septembrie 2020, vol. 2 : Pedagogia Şcolii Superioare şi Psihopedagogie şi Pedagogie în Învăţământul Preşcolar şi Primar. Chişinău: UST, 2020, pp. 122-126. ISBN 978-9975- 76-313-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-311-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-313-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4213
dc.description Dezvoltarea preşcolarului se realizează atât în mediul familial, cât şi în cadrul serviciilor specializate, precum creşa sau grădiniţa. Prin joc, copiii îşi dezvoltă abilităţile cognitive şi învaţă noi modalităţi de interacţiune socială. Investiţia în copii la vârste cât mai fragede conduce, pe termen lung, la dezvoltarea socială a acestora şi la realizarea susţinută a drepturilor copiilor. Părintele este partenerul-cheie în educaţia copilului, iar relaţia familie – grădiniţă – comunitate este hotărâtoare. Procesul de integrare în societate începe în familie din timpul copilăriei mici, când intervin primele contacte sociale şi experienţe de viaţă, şi continuă de-a lungul vieţii omului, odată cu dobândirea unor statusuri şi roluri succesive. În grădiniţă, copilul îşi continuă construirea propriei identităţi. Pentru copil, este un moment important al construcţiei sale ca persoană. en_US
dc.description.abstract The development of the preschooler is realized both in the family environment and in the specialized services, such as the nursery or the kindergarten. Through play, children develop their cognitive skills and learn new ways of social interaction. Investing in children at an early age leads, in the long run, to their social development and to the sustained realization of children's rights. The parent is the key partner in the child's education, and the family-kindergarten-community relationship is crucial. The process of integration into society begins in the family during early childhood, when the first social contacts and life experiences occur, and continues throughout human life, with the acquisition of successive statuses and roles. In kindergarten, the child continues to build his own identity. For the child, it is an important moment of his construction as a person. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Educaţie timpurie en_US
dc.subject Pedagogie preşcolară en_US
dc.subject Parteneriate en_US
dc.subject Early education en_US
dc.subject Preschool pedagogy en_US
dc.subject Partnerships en_US
dc.title Modalităţi de dezvoltare a socializării copilului preşcolar en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account