REPOZITORIU UPSC

Meritocrația și procese meritocratice versus traseul profesional în educație

Show simple item record

dc.contributor.author POSȚAN, Liliana
dc.date.accessioned 2023-02-19T08:31:15Z
dc.date.available 2023-02-19T08:31:15Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation POSȚAN, Liliana. Meritocrația și procese meritocratice versus traseul profesional în educație. În: Materialele conferinţei ştiinţifice naţionale cu participare internaţională "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective", 29-30 septembrie 2020, vol. 2 : Pedagogia Şcolii Superioare şi Psihopedagogie şi Pedagogie în Învăţământul Preşcolar şi Primar. Chişinău: UST, 2020, pp. 76-80. ISBN 978-9975- 76-313-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-311-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-313-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4191
dc.description Articolul prezintă o analiză a documentelor normatice și metodologice cu privire la dezvoltarea profesională a resurselor umane în educație, prin prisma conceptelor meritoctație și traseul profesional în educație. Demersul analitic urmărește estimarea valorii comportamentului profesional bazat pe meritocrație și a traseului profesional asumat, bazat pe încredere. În concluzie la cele analizate în articol, autoarea conchide că, deși conceptele meritoctație și traseu profesional în educație au capătat, în ultimii 7-5 ani, uzanță și aplicabilitate la nivelul proceselor de management al carierei și de dezvoltare profesională a resurselor umane, nu este atestată o viziune coerentă în domeniul dezvoltării profesionale a resurselor umane la nivel de sistem, se resimte lipsa unui document de politici și a unei abordări strategice, care ar integra documentele normative, administrarive, metodologice în vigoare. en_US
dc.description.abstract The article presents an analysis of the normative and methodological documents on the professional development of human resources in education, through the prism of meritoctation concepts and the professional path in education. The analytical approach aims to estimate the value of professional behaviour based on meritocracy and the professional path assumed, based on trust. In conclusion to those analysed in the article, the author concludes that, although the concepts of meritoctation and career path in education have, in the last 7-5 years, acquired usage and applicability at the level of career management and professional development processes of human resources, a coherent vision in the field of professional development of human resources at system level is not attested, there is a lack of a policy document and a strategic approach, which would integrate the regulatory, administrative, methodological documents in force. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Dezvoltare profesională en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Professional development en_US
dc.title Meritocrația și procese meritocratice versus traseul profesional în educație en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account