Abstract:
The article deals with issues related to the active and interactive learning within the limits of school instruction. Active learning is the strategy most commonly used by teachers in student-centered activities, so it can be defined as a process that allows the subject of learning direct contact with the studied material. Interactive learning is a type of learning that is based on the deep collaborative involvement - intellectual, psychomotor, affective and volitional - of the subject of learning in active social interactions that ensures the progress of knowledge at the individual level, but also provides him with a thinking that goes beyond the possibilities of a single individual.
Description:
Articolul tratează aspecte legate de învăţarea activă şi interactivă a elevului, în cadrul instruirii şcolare. Învățarea activa este strategia cea mai frecvent utilizată de către profesori în activitățile centrate pe elev, astfel aceasta poate fi definită ca un proces ce permite subiectului învăţării un contact direct cu materialul studiat. învăţarea interactivă este un tip de învăţare care are care are la bază implicarea colaborativă profundă - intelectuală, psihomotorie, afectivă şi volitivă - a subiectului învăţării în interacţiuni sociale active care îi asigură progresul cunoaşterii la nivel individual, dar îi furnizează şi o gândire care depăşeşte posibilităţile unui singur individ.